השקעה בנדל"ן בחו"ל לאור התפוצצות שוק ההון

  • by

ישראלים רבים מצאו לא מעט תחליפים מריביות הבנקים שבמהלך השנים האחרונות הגיעו לכדי אפס אחוזים, כך לא מעט משקיעים התנפלו על שווקי המניות השונים, קרנות הגמל ועוד כלים פיננסים שונים. בד בבד גם שוק הדירות בחול החל לצבור תאוצה, כאשר אנו נוכל לראות לא מעט ישראלים משקיעים מקפריסין ועד ארצות הברית, הונגריה וגרמניה. וכיום כאשר שוק ההון הופך לכל כך פופולרי בקרב משקיעים מכלל האוכלוסיות, אנו יכולים לראות כמעט "פיצוץ" בקרב המשקיעים, אשר מביא ללא מעט שינויים כאלו ואחרים גם לשוק הנדל"ן בחול בו הישראלים נמצאים במספרים לא קטנים. אז מה הם ההשפעות לכל זה? ואיך זה אמור להשפיע על השקעות נדל"ן בחו"ל בכל אופן?

שינויים תרבותיים

כוח תרבותי משחק תפקיד לא קטן באיחוד שבין שווקים או אוכלוסיות, ודוגמאות לכך נוכל לראות עוד מאימוץ חברות נעלי סינקרס של ראפרים, שחקני כדורסל ועוד מפורסמים אשר השתלבו עם קו אופנתי כזה או אחר ועזרו לקדם אותו ולעיתים אף להכתיב בו את הטון. כך גם שוק ההון משתלב אל תוך שוק הנדל"ן בחול ובדומה לפורטלים שונים של השקעות בשוק ההון, כיום נוכל לראות מגוון רחב של אתרי נדל"ן להשקעה ברחבי העולם. חלק מאותם פורטלים שייכים לחברות השקעה שונות וחלקן מבצעות סקירות ניטרליות ומעמיקות בכל הקשור להשקעות נדל"ן בחול.  ברמה התרבותית אפשר בהחלט להרגיש את התפוצצות שוק ההון גם בשוק הנדל"ן, ובדיוק כמו הדברים הטובים שבאים כך גם אל תחום הנדל"ן בחול מגיעים שרלטנים כאלו ואחרים, בדיוק כמו בעשורים הקדומים להתפוצצות שוק ההון בישראל שהייתה עמוסה באנשי תרמית כאלו ואחרים. לכן הזהרו ובדקו את החברה ממנה תבצעו השקעה כזו אחרת בחול.

 עוד ועוד מקומות

כמובן שאת התפוצצות השוק נוכל להרגיש גם בדרישה הולכת וגוברת בהשקעות בחול של ישראלים, ויחד עם השקעות שהולכות וגדלות גם אזורי ההשקעה שתוכלו להגיע אליהם כיום הופכים למגוונים מיום ליום.
אם בעבר ישראלים רבים בחרו להשקיע במדינות כמו ברלין, יוון או קפריסין, כיום נוכל לראות ישראלים החל מפורטוגל, ספרד ועד פלורידה וניורק. אז אפשר לומר שפיצוץ שוק ההון גרם לדרישה הולכת וגוברת, והיא בהחלט הולידה לא מעט דברים חיובים לשוק הנדל"ן בחול.