שנת 2020 – יחסינו לאן?

  • by

תכף היא נגמרת השנה "המקוללת" שבלעה את חיינו והעיפה את כל התוכניות מהחלון. ברקע משאלה שתעלם כאילו מעולם לא קרתה. טעות. ינואר הוא תאריך אנושי ושום דבר לא ישתנה בחצות, לא משנה כמה אלכוהול נשתה. אנחנו רגילים לחיים תבניתיים. תהליך ארוך מלידה, ילדות, לימודים, עבודה, הורות ומשפחה, שופינג , טיולים , עבודה , כך עד הסוף, אבל זו ההתנהלות על סמך ההבנה שזוהי כל תכלית חיינו אבל מה אם זה לא בדיוק נכון. אנחנו חיים בתוך מערכת הטבע הגדולה. מערכת שנמצאת באבולוציה מתמדת , בהתפתחות. ההתפתחות היא לא רק פיזית אלא מהותה יתר קשרים וחיבורים בין כל מרכיבי החיים. האנושות מסתכלת על הכול במחשבה שהיא צופה מהצד אבל למעשה גם אנחנו חלק ממנה והאבולוציה עוברת גם עלינו. 

מה אם הקורונה, אסונות הטבע וכל השינויים במערכות החיים שאנחנו חווים הם לא מקרה או טעות? מה אם יש תוכנית, מטרה? אבולוציה הוא תהליך שלוקח בדרך כלל הרבה מאוד שנים, ואילו האנושות  חווה האצה בהתפתחות באלפי השנה האחרונות, שאף רמה אחרת לא חווה. כמו כן, ההתפתחות שלנו היא לא פיזית יותר אלא חברתית, ברוח. הטבע הוא לא רק פרחים וציפורים אלא הוא מערכת שכוללת את כל מה שקיים. במערכת כל הפרטים בכל הרמות קשורים ותלויים זה בזה והם מתנהלים בחוקיות מוחלטת. החוק העליון במערכת שקושר את כולה הוא חוק הערבות. כולם מחוברים וקשורים זה לזה ומשרתים זה את זה בהתחשבות ונתינה. 

"אנחנו משתמשים בכל הסובב אותנו – מאוצרות הטבע ועד כל היצורים החיים שסביבנו"

רמת בני האדם היא היחידה שלא עושה זאת. אנחנו משתמשים בכל הסובב אותנו – מאוצרות הטבע ועד כל היצורים החיים שסביבנו – לטובתנו בלבד. בעיקר אנחנו משתמשים ומנצלים אחד את השני. טיב הקשרים והיחסים האנושיים בכל הרמות – מהיחסים הכי קרובים ואישיים ועד רמת עמים ומדינות – פועלים בניגוד לכל מערכת הטבע ולכן אנחנו סובלים. גם בטבע בעלי חיים צריכים לשרוד אבל אין ביחסים ביניהם רוע, השפלה או שליטה, ולכן ההרגשה שקיימת בטבע לגמרי שונה. חיינו מלאים בחולי, בסבל, בקשיים ובצער כי אנחנו במסלול התנגשות עם הטבע וכל הדברים האלה הם פידבקים מהטבע לקריאה השכמה לעצור ולהתאזן. 

שנת 2020, הקורונה וכל ההתפוררות במערכות החיים שלנו, הם תוצאה ישירה של הקלקול ברמת האנושות. המחשבות, הרצונות והמעשים שלנו כאנשים אחד מול השני. זה לא עונש ולא סוף העולם. אבל אם אנחנו לא נבין, ונתחיל להשתנות, המכות יתחילו להתעצם עד שניפול על ברכינו מכאב ואין ברירה. בואו נשנה את העולם, בואו נתחיל שנה חדשה של שינויים אמיתיים ומבורכים לטובה. ויום אחד עוד נזכור את שנת 2020 בהכרת תודה עמוקה.