לאבד עצמך בהתקף פסיכוטי

  • by

כשאמרו לה שייקחו ממנה את שתי בנותיה היא החליטה שעדיף לה למות, שתי בנותיה היו כל חייה ובלעדיהן לא הייתה עוד סיבה לחיות. כך אספה כמות גדולה של מיני כדורים ועלתה לגג של קומה שביעית. לא ברור אם רצתה לקפוץ או רק לבלוע שם את כל את הכדורים ולהעלם.

תלחץ לאדם על המקומות הרגישים ואתה יכול להביא אותו למעשים לא שפויים, לא ברור איך המוח עובד ומה גורם לו להידחק לפינה כל כך חשוכה שהוא מוכן לשים קץ לחייו ואפילו לא לחשוב מה יהיה עם אלה שיישארו אחריו.

נראה שאותו רגע קשה כל כך סוגר עליך בכל צורה ואתה לא מסוגל לחשוב או לצאת לרגע מהסרט שמוקרן עכשיו בראשך. כנראה שבאותו רגע משהו משתבש כל כך בכימיה של המוח ומטרפד את ההיגיון ויכולת החשיבה פשוט כולך אטום בתוך אותו דמיון שאתה מצייר לעצמך שאין שום מוצא ושום דבר טוב אין באופק שלך.

לא היה ניתן לצפות את המעשה ולא נראה שלמישהו בכלל נגע במשהו המקרה. היא התמודדה עם הדבר הכי נורא שיש ואי אפשר לשפוט או להבין מה קורה לאדם ברגע זה. כנראה שבמח במצב כזה מתרחשת תאונת שרשרת של מחשבות שרצות במהירות שיא ואין יכולת לחשוב או לעבד נתונים באופן הגיוני. 

איבוד הדעת זורק אותנו ברגע למקומות אפלים חשוכים כל כך שאפילו על החיים מוותרים. לגוף מנגנון מיוחד ששומר עלינו מלהזיק לעצמנו, אחרת היו הרבה אנשים שמים קץ לחייהם בתקווה לעצור כאב גדול או סבל שהפך את גורלם. אם נחשוב לרגע כמה קל היה ויכולנו בקלות להפסיק את החיים ולשכוח את כל הרע. במקרים של התאבדות האדם כנראה אבוד במערבולת של ייאוש קיצוני אומללות איומה שאם בוחר בכזה פתרון כנראה שבאמת אבדה כל תקווה.

אם נשארים בחיים אחרי כזה דבר נורא נשלחים להסתכלות והערכה בבית חולים במחלקה פסיכיאטרית המחלקות הללו מפחידות כל כך, לחשוב שברגע אחד אתה כבר לא אדון לעצמך ויכולים לשלול ממך את העצמאות ויכולת הבחירה. לסמם ולדכא כל חלקה טובה שגם כך אם הגעת לשם כנראה שאתה במצב ממש רע.

נסיים בכל זאת באופטימיות ונשמור על עצמנו מהחושך הנורא, נהיה בתפילה לבריאות איתנה, לבריאות הגוף והנפש כי היא סבוכה ונסתרת והאדם יכול ברגע להפוך למפלצת, לאבד את שפיותו ואת כל היקר לו-את החיים עצמם, החיים נתנו לנו במתנה נעשה כמיטב יכולתנו להיות על מסלול השפיות לדאוג לעצמנו וליקירנו.