טיפול נכון בדיכאון

  • by

דיכאון זה מחלה מאוד נפוצה בימינו. הרבה אנשים חולים בזה בכל מיני רמות. לפסיכולוגים יש סקאלה שלמה של רמות דיכאון .קראתי המון ספרות על זה וגם חקרתי בעצמי. יש מלא מחקרים שאומרים דברים סותרים. מצד פסיכיאטריה זה חוסר הורמון סרוטונין במוח ברגע שמאזנים אותו כביכול דיכאון אמור להיעלם. מצד פסיכולוגיה זה קשור לסטרס פוסט טראומה, חרם  חברתי בבית הספר ועוד ועוד . יש אנשים שהדיכאון לא נעלם כל כך מהר. הרבה פעמים ברפואה קונבנציונלית רוצים לרפות את המחלה ולא את החולה. לא מסתכלים על בן אדם עצמו. מה הגורם לדיכאון? איך מטפלים?

אני הגעתי למסקנה שאדם לא פוגש מטפל נכון שמרגיש את אותו אדם, לפחות מנסה בן אדם לא יכול להירפא ממחלת נפש בעיקר מדיכאון שזה מחלה הנגרמת מטראומות ילדות. זה אנשים עם נפש עדינה ולרבות פצועה. כל דבר קטן יכול לפגוע בעיקר פסיכולוגים ופסיכיאטרים חסרי רגש שבעיקר נמצאים במערכת הבריאות המתקדמת שלנו. לכן אנשים מחפשים במקומות אחרים, למרות שבכל מקצוע אותם אנשים שאכפת להם מהחולה ויש להם את היכולת להרים את החולה למעלה ואין הרבה כאלה, יחידי סגולה? האומנם?

חשוב ללכת למטפל מתאים

לפעמים אנשים עוברים מלא ידיים ואף אחד לא יכול לרפא אותם, אבל בא מטפל רגיש, מפרגן ואוהב והוא אומר כמה מילים ופתאום אצל אדם מתהפך משהו, הוא נוגע בנקודה שבו אדם בעצמו רוצה להירפא ממחלה, הוא מבין שיש לו כוחות נפש להתנגד לדיכאון. פריצת דרך.

פסיכולוגים גדושים בתיאוריות שונות כמו פסיכואנליזה, ביהביוריזם וכד' נוטים לסבך את הפתרון למחלה ואת המחלה עצמה. הם שוכחים דבר חשוב ביותר ופשוט יחס טוב ואוהב של מטפל למטופל פלוס היכולת של המטפל ליצור קשר עם מטופל, שמטופל יכול לסמוך עליו ולהרגיש בטוח.

זה פשוט להיות בן אדם לאותו חולה, קצת לקחת את הידע ואת המטופל כאדם קרוב אליך לדמיין אותו שאתה מטפל בחבר טוב ובמשפחה והנה אתה מוצא את הנוסחה לריפוי, אפילו מדיכאון קליני. הריפוי לא נובע מידע, הריפוי נובע מיכולת ורצון טוב של המטפל יחד עם המטופל לנצח את המחלה. ביחד . הסינרגיה הנכונה בין מטפל למטופל מביא לריפוי. יכולת של מטפל להיות אמפטי, יכולה פשוט להציל חיים .

לסיכום הלוואי שכל המטפלים פסיכולוגים ופסיכיאטרים, הוליסטים וכל מיני כאלה יבינו את הנוסחה הפשוטה לריפוי החולה והיא פשוט אמפתיה עם רצון אמיתי ויכולת למצוא נקודה שתביא את האדם לריפוי מכל מחלה ולא רק מדיכאון.